Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb het idee dat mijn huisarts mijn klachten niet voldoende behandeld. Is dit waar?

Halverwege vorige week heb ik een haarverf allergietest gedaan op één van mijn enkels.
De haarverf heeft sinds die tijd steeds meer door mijn huid en vlees heengevreten en zo een vrij diepe wond gemaakt met een doorsnede van ongeveer 7 cm.
Hiervoor ben ik afgelopen donderdag voor het eerst naar mijn huisarts gegaan, die heeft het toen bekeken en me antihistamine voorgeschreven, wat ik meteen ben gaan gebruiken.
Vrijdag waren mijn klachten dusdanig verergerd dat ik mijn enkel niet meer kon buigen zonder een heftige pijn te ervaren, dus ben ik naar de assistente van mijn huisarts gestrompeld. Deze meldde mij vervolgens dat ik pijn in mijn enkel had omdat ik te wijde laarzen zou dragen, dat ik laarzen zou moeten dragen die ik strak vast kon veteren. De diepe, chemische brandwond had er volgens haar niks mee te maken. Mijn antwoord daarop -ik had juist wijde laarzen aangetrokken zodat er geen druk op de wond zou komen; een laars strak vastveteren om een openliggende enkel is geen pretje- werd met een blabla-verhaal weggewuifd. Een verbandje eromheen en alles zou goed komen.
Mijn enkel werd dikker en dikker, de wond pijnlijker en roder, en de nacht van zaterdag op zondag kon ik niet slapen van een helse pijn die door mijn hele been trok.
Zondagochtend ben ik, steunend op mijn moeder en haar vriend omdat ik niet meer kon lopen van de pijn, naar de huisartsenpost geweest. --Zie reacties--

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als ik je verhaal zo lees, geef ik je helemaal gelijk dat je klachten niet voldoende zijn behandeld. Zowel in mijn omgeving als hier op GV zie ik vaak dat mensen blijven teruggaan naar een huisarts als ze eigenlijk al geen vertrouwen meer in hem/haar hebben.
Weet dat je je eigen huisarts mag kiezen. Stap over naar een huisarts die je wel vertrouwd. Want als het vertrouwen is geschaad is stap 1 op weg naar herstel al fout gegaan.
Behalve als je in een klein dorpje woont, zullen er toch wel meer huisartsen in je omgeving zitten? Informeer eens, ga kennismaken en laat je overschrijven en je dossier opsturen.
NB Ik moet ook denken aan de eerder genoemde wondroos... Kan erg moeilijk zijn om eraf te komen. Dus je moet zeker snel naar een arts!
Succes en een voorspoedige genezing toegewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zal blij zijn dat je die haarverf niet meteen op je hoofd hebt gebruikt. Bij pijn, roodheid, uitstraling daarvan naar de omgeving als complicatie van een wond denk ik aan erysipelas oftewel wondroos, zeker als er sprake is van koorts of flinke verhoging. Dat is een bacteriële infectie van de diepere huidlagen.

De koorts mis ik in je verhaal maar een diagnose op afstand gaat natuurlijk al gauw mank. Het beste kun je toch aan je huisarts vragen om uitleg over wat er precies met je aan de hand is. Als je zo heftig allergisch reageert moet je welhaast een allergische voorgeschiedenis hebben.

Doe in de tussentijd een nat verband op die wond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat je een rare dokter hebt en ik zou bij zo'n behandeling een andere zoeken. Met dat been zou ik onmiddellijk naar de eerste hulp van het ziekenhuis gaan. Misschien heb je behalve die wond ook een bloedvergiftiging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een vreselijk verhaal Novembergraye!!!
Uitgaande van je verhaal: ik zou hiermee onmiddellijk naar de EHBO gaan, niet meer terug naar een huisarts, en ook niet wachten tot morgen.
Voor wat betreft je vraag, of je huisarts je klachten wel of niet voldoende heeft behandeld: ik vind, dat wij hier op GV daar geen afdoend antwoord op kunnen geven: we horen alleen jouw kant en niet die van hem/haar erbij.
Misschien is het raadzaam om er op een later tijdstip, als je een goede behandeling hebt gehad, met hem/haar over te praten?
Ik wens je heel erg veel sterkte en wijsheid toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een klachtenprocedure starten, wat ik je zeker zou aanraden. Dit is een opeenstapeling van slechte beslissingen en onderschattingen, en dat moet ook aan de huisarts worden duidelijk gemaakt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat vreselijk dat je huisarts je gewoon niet serieus neemt!
Het is geen splinter in je vinger waar je voor komt! Ik word gewoon boos als ik dit lees! Ga inderdaad naar de EHBO. Dat kan mooi, nu in het weekend. Laat je niet afschepen. Je moet heel goed bekeken worden en wat er aan te doen is.

Heb dus niet zoveel toe te voegen aan de reacties van de vorige schrijvers, maar wil je wel teunen vanuit de verte!

Snelle beterschap!!

Toegevoegd na 19 seconden:
steunen, dus....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing