Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk waterpijp te roken, zonder teer? met ''elektrische'' kooltje bijvoorbeeld?

Waterpijp roken lijkt me wel gezellig soms te doen met vrienden:)
Nouw heb ik eens gehoord van tabaksvervangers e.d, maar hier zou waarschijnlijk nog wel teer van af komen.. tenminste volgens sommige beweringen dacht ik.

Nouw kwam ik een elektrisch kooltje tegen..
dat heeft al voordelen : geen zware metalen in het rook e.d
Maar verbranden die het wiet of kruiden/appel tabak het ook? Of verdampen die het?
En aangezien het daarna nog gefilterd wordt door het water klein beetje..

En las in 1 van de antwoorden op me vorige vraag iets over thee in waterpijp doen.. dat lijkt me ook wel leuk..
dan denk ik niet dat ze thee''blaadjes'' bedoelde, maar gewoon thee?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
""Nouw"" moet zijn ""nu"".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de verbetering..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij het gebruik van 't elektrische kooltje, zal de hitte ervan zorgen dat de tabak of het kruidenmengsel gaat gloeien. Dat moet ook, anders ontstaat er geen rook.... en dan kun je net zo goed door een gewoon rietje gaan ademen :P
Er vindt dus hoe dan ook een verbranding plaats, en daarbij zullen hoe dan ook kooldioxine en andere koolstofverbindingen ontstaan. Je krijgt hoe dan ook dus nog steeds teerachtige stoffen binnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op deze site, kan je meer info krijgen. Zei verkopen herbal molasses. spul waar dus geen teer in zit. Plus elektrische kooltjes. Verder nog andere leuke tips.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik rook zelf ook waterpijp en maak gebruik van een elektrisch kooltje. Het werkt echt goed en buiten de rommel die je binnen krijgt van het tabak, hoef je je niet druk te maken om koolstof, of zoiets dergelijks.
Laten we duidelijk zijn, roken is schadelijk. De ene vorm minder dan de ander. Maar als je je daarbij neerlegt, dan denk ik dat waterpijproken de minste schade aanricht. Ik heb vorige week het water vervangen voor witte wijn. Geeft toch ook een aangename smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(Waterpijp) roken kan nooit helemaal onschadelijk omdat je altijd rook binnen krijgt. Wij doen wel ons best om zoveel mogelijk alternatieven aan te bieden voor de schadelijke ingredienten. Het meest schadelijk is een snelontbrandend kooltje, omdat daar chemicalien in zitten die het kooltje snel laten ontbranden, hiervoor in de plaats kun je dus een elektrisch kooltje kopen. Dit is niets meer dan een stuk keramiek dat gloeiend heet wordt wanneer je hem in het stopcontact stopt.

Daarnaast hebben we Herbal Molasses in het assortiment. Dit is een tabaksvervanger op basis van kruiden. Er zit geen teer en nicotine in. Je had het over thee roken, Herbal Molasses is niet veel anders. Het product bevat eigenlijk alleen kruiden en suiker.

Nogmaals, zolang je rook binnen krijgt is roken schadelijk en is nog geen onderzoek gedaan naar de schadelijkheid van roken met elektrisch kooltje en Herbal Molasses, maar deze combinatie is wel een stuk minder ongezond dan waterpijp roken op de traditionele manier.

gr.

www.waterpijp-online.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op die site heb ik al redelijk vaak gekeken.. helaas tot ik de verzend kosten zag...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding