Mijn vriend heeft bijna dagelijks een soort van epileptische aanval maar het is geen epilepsie. Wat zou het wel kunnen zijn? Iemand die dit herkent?
Al bijna 20 jaar lang heeft hij een soort aanval waarbij hij begint te schudden over zijn hele lichaam maar wel bij bewustzijn blijft. HIj moet zich dan ergens aan vasthouden of door de knieen gaan en met zen handen tegen de grond steunen. Hij kan zo'n aanval aantal voelen aankomen. Het bouwt zich als het ware op, getriggerd door blaffen van een hond dichtbij of iets anders stressvol. Hij is hier verscheidene malen voor bij de huisarts geweest. Heeft een hersenscan en andere neurologische testen ondergaan. (wel al vele jaren terug). Toen dit niks opleverde is hij naar een psychiater doorverwezen waar hij nu al 2.5 jaar wekelijks gaat en die beweerde dat het een lichte vorm van schizofrenie zou zijn waar hij nu ook al 2 jaar medicatie voor krijgt. (diagnose deels doordat mijn vriend zijn moeder schizofreen is ). Echter nu claimt de psych dat hij zo goed als genezen is. Hoewel er in al die tijd geen enkele verandering geweest is in die aanvallen die hij krijgt. Wat voor mij alleen maar bewijst dat die schizofrenie boelshit was en mijn vriend al die tijd medicatie voor niets genomen heeft. (en trust me, veel bijwerkingen). Ik hoop een beetje dat iemand dit soort aanvallen herkent en een idee heeft waar we nu moeten zoeken voor een oplossing. Hij is doodsbenauwd om zo'n aanval te krijgen en plein public of als ie iets met ons dochtertje onderneemt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.