Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom je van een zeer hardnekkige kriebel in je keel af?

Ik blijf er haast in hangen, in het hoesten. Stik haast.

Toegevoegd na 2 minuten:
Drop lijkt het alleen maar erger te maken en met zout water gorchelen is te goor voor woorden. Dat probeerde ik net en ik bleef er haast in hangen, net als in dat hoesten.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Je kunt water drinken met vers citroensap, of een dropdrankje maken of kopen.
Het zijn echter oplossingen die maar even werken.

Als je er echt vanaf wilt, zal je keel eerst rust moeten krijgen: Door even niet te hoeven hoesten kan je keel gaan herstellen waardoor ook de hoestprikkel afneemt.
Daarvoor is maar een remedie: codeine.
Een klein pilletje en je bent urenlang van de kriebel verlost.
Neem even contact op met je huisarts, leg je probleem voor en hij of zij zal dan hopelijk een reeptje voor je willen klaarleggen.

Toegevoegd na 46 seconden:
reeptje? receptje bedoel ik natuurlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees niet bang. Er is nog nooit een gezonde man gestikt in de kriebelhoest, en jij gaat ook niet de eerste worden.
Als je paracetamol codeine in huis hebt, neem die dan. Codeine werkt hoestdempend. Verder, kan kleine slokjes water nemen werken. het is gewoon een kwestie van uitzieken en rustigblijven. Maar ik kan me inmiddels voorstellen dat je het aardig beu bent.
Oh, en mocht je roken??? Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat jij hebt nu had ik ook last van een week geleden, na 1 week was ik er vanaf , ik gebruikte hoest siroop (daro) te koop bij apothekers en de kruidvat, dit help echt, of keel snoepjes , die helpen ook op korte duur, succes!

Toegevoegd na 35 seconden:
oh en ik moest nog zeggen hoest siroop werkt want het verzacht de keer en zal de kriebel aanzienelijk verkleinen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gorgelen met jenever. Echt het helpt. (Uitspugen mag).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing