Als een cokegebruiker geen coke meer heeft kan die dan een andere even drug als substituut gebruiken?

als een cokegebruiker geen coke meer heeft kan die dan een andere even sterke drug als substituut gebruiken om de verslavende afkickverschijnselen tegen te gaan ? zodat die persoon geen last heeft van de afkickverschijnselen ?
om de verslavende afkickverschijnselen tegen gaan ?

4 maanden geleden
3K
TurfGraver
4 maanden geleden
Je zal dan dus niet afkicken maar verslaafd blijven aan de kick.
SingingCoyote13
4 maanden geleden
ik weet het niet. ik weet niet eens wat de preciese werking of roes van coke, heroine of eigenlijk al die hard drugs is. ik lees wel eens wat erover maar dat lijkt allemaal op elkaar. ze schrijven overal dat het euforisch werkt de een of andere drug, maar die werking zou kunnen verschillen lijkt me per drug.
SingingCoyote13
4 maanden geleden
dus de kick van de ene hard drug kan die van de andere supplementeren of vervangen, zodat iemand "overstapt" ofzo voor een onbepaalde periode op een andere har drug ?
Ritsuka
4 maanden geleden
Cold turkey is de enige manier, anders duik je van de ene verslaving in de andere.
Ga naar een verslavingskliniek voor hulp
Antoni
4 maanden geleden
Voor een andere drug, heroïne, geldt dat methadon wordt gebruikt als substituut, meestal wanneer de verslaafde deelneemt aan een afkicktraject.
SingingCoyote13
4 maanden geleden
@Ritsuka : ik heb geen verslaving ik vraag het alleen maar
LeonardN
4 maanden geleden
@Ritsuka
NEE
Je advies is zelfs gevaarlijk voor een aantal drugs. https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-gebeurt-er-als-je-cold-turkey-stopt-met-een-middel/
Vooral bij het gebruik van downers zoals alcohol, GHB en benzodiazepinen is het erg belangrijk om niet cold turkey te stoppen. Het afkicken van deze drugs moet onder medisch toezicht gebeuren.
OohJaaJoh
4 maanden geleden
Goeie vraag. Volgens mij ligt het vooral aan wat er met de coke wordt gedaan in deze. Ga je het beezen (verkeerde , maar duidelijke spelling), spuiten of snuiven? Of rook je plofjes of een pijpje. Kijk. Als je cokeverslaafd bent zal het volgens mij dus gebeest moeten worden of gespoten. Als je snuift of rookt als een joint is het volgens mij vooral geestelijke verslaving en zou je zo moeten kunnen afkicken. Maar als antwoord op de letterlijke vraag…; ja, als je echt verslaafd ben aan de harde versies van coke gebruik kan je de afkick verschijnselen tegengaan met andere drugs. Of het slim is is een andere vraag.

Het beste antwoord

Nee. Verschillende drugs hebben een heel verschillend effect en werkingsmechanisme.
4 maanden geleden
OohJaaJoh
4 maanden geleden
Dat is waar. Je creëert als het ware een eigen cocktail en dat kan heel gevaarlijk zijn. Neemt niet weg dat de oorspronkelijke afkick verschijnselen wel weg zullen gaan en het dus eigenlijk wel kan. Of het slim is zou weer een nieuwe vraag kunnen zijn.