Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is coca bladeren kauwen gezond?

Ik las namelijk dat er best veel goede dingen in zitten en het remt eetlust en dat heb ik dus heel veel. En waar zou ik dit kunnen kopen?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Het kauwen van cocabladeren is minder verslavend dan het snuiven of roken van cocaïne. Verslaving komt nauwelijks voor. Het kauwen van cocabladeren is vrijwel niet verslavend omdat bij kauwen de cocaïne heel geleidelijk in het bloed komt.
Het blijkt dat gebruikers die kauwen over het algemeen makkelijk kunnen stoppen. Indianen die vanuit het gebergte naar de stad verhuizen geven hun gewoonte om cocabladeren te kauwen vaak gemakkelijk op. Ook lichamelijk valt de schade mee.
Geschat wordt dat gebruikers gemiddeld zo’n 30 gram gedroogde bladeren per dag pruimen. De hoeveelheid cocaïne die ze daardoor binnen krijgen is minder dan 0.5 gram. Dat is best wel veel maar het gaat hierbij wel om gebruik over de hele dag heen.
Hier als thee te koop:
https://www.etsy.com/be/listing/1555735588/peruaanse-mate-mate-de-coca?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=cocabladeren&ref=sc_gallery-1-1&sts=1&plkey=85886a11987cca263ae256b655b7f46c00c98bb8%3A1555735588
Toegevoegd op 25 februari 2024 07:30: tekst
een jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing