Ik ben gestopt met vapen,hoe groot is de kans dat ik aankom?
Ik ben sinds vandaag gestopt met vapen,ik weet dat je met roken vaak gewicht bijkomt omdat je stofwisseling trager gaat werken maar ik heb nooit gerookt alleen maar gevaped. En ben van plan om gezond te blijven eten en te sporten.
Waardoor komt u aan na stoppen met roken? Dat uw gewicht stijgt na stoppen met roken is te verklaren door: Nicotine: deze verslavende stof die in tabak zit, zorgt ervoor dat u meer calorieën verbrandt. Eén sigaret zorgt al voor een stijging van 3% in de daaropvolgende 30 minuten. Als u stopt met roken, is die extra verbranding er niet meer. Alleen al door te stoppen en precies hetzelfde te blijven eten en bewegen komt u ongeveer 1,5 kilo aan.
Meer calorieën: veel rokers compenseren het gebrek aan nicotine door extra te eten en meer te snoepen. Daarnaast komen reuk en smaak weer terug als u gestopt bent met roken. Dus alles smaakt extra lekker. Tot slot: afkickverschijnselen als een rusteloos en leeg gevoel lijken op een hongergevoel. .... Overigens gaat deze vraag over VAPEN niet over ROKEN. Ik weet niet of er ook nicotine in alle/sommige vape producten zit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.