Wat is beter: weinig drinken kater of veel drinken geen kater?
Ik drink haast nooit alcohol.. ik had na 3 biertjes de volgende dag een lichte hang-over en kater. Ik begreep dat het kan verschillen per persoon hoe gevoelig iemand ervoor is en dat dit kan liggen aan het lichaamgewicht (vochtpercentage).
Nu had ik twee vragen:
1. Wat is gezonder voor je lichaam weinig drinken en een kater hebben of veel drinken en geen kater hebben (ik denk weinig drinken en een kater)
2. Wat is beter voor je hersenen? weinig drinken en een kater hebben of veel drinken en geen kater hebben (ik denk wederom weinig drinken en een kater)
Ik denk dat de hersenen namelijk al te erg zijn beschadigd (verdoofd zijn) als je geen kater meer ervaart bij teveel drank en het dus wel blijft verslechteren maar je het niet meer merkt. IK BEN BENIEUWD HOE DIT IN ELKAAR ZIT!
Toegevoegd na 1 uur:
Minder drinken gaat over mezelf die weinig drinkt en een kater krijgt ... Tegenover een persoon die vaak drinkt en geen kater krijgt. Wat is gezonder en minder schadelijk.
Als ik bijvoorbeeld vaker drink dan wordt mijn kater ook minder en kan ik er veel beter tegen (jaren terug ervaren)
Door (naast je alcohol houdende drank) ook een paar glazen water te drinken voorkom je dat vocht tekort. Desnoods drink je dat water (en een paracetamolletje) pas thuis, vlak voor het slapen gaan. (Kun je tóch nog de stoere jongen uit hangen ;-p)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.