Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is nicotinekauwgom net zo slecht als sigaretten?

Hoi
Ik wil stoppen met roken, maar ik merk nu al dat het zonder enige hulp niet lukt. Helaas ken ik niemand in de buurt die ook wil stoppen, dus wil ik kauwgom gaan proberen. Er zit nicotine in, maar word je daar dan ook niet verslaafd aan? Want nicotine is hetgeen waar je verslaafd aan raakt. Wie kan mij daar duidelijkheid van geven?
Bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Net zo slecht? Nee, want door de werking blijf je niet verslaafd, daar gaat het juist om. **
Met de pleisters wordt langzaam de behoefte naar een sigaret minder omdat de nicotine door de pleister in het bloed komt. De trek naar de volgende sigaret vermindert. Hierdoor worden de afkickverschijnselen minder heftig dan wanneer je ‘Cold Turkey’ zou stoppen.
Het nicotinegehalte gaat in geleidelijke stapjes naar beneden en wordt niet in een keer tot 0 omgezet.

——-Het is wel een gegeven dat je alleen kunt stoppen als je het zelf wilt. Niet omdat iemand anders het nodig vindt, nee, je moet het zelf willen. Dit is essentieel.——-

** Het lukt niet iedereen om te stoppen met de nicotinepleisters. Voor echt zware rokers is er de mogelijkheid van stoppen met medicijnen. (Zie bron)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing