Spoedvraagje: Wat kan er gebeuren als een hechting doorscheurt, zie uitleg?
De spoedlijnen zijn gesloten dus ik hoop op wat geruststelling voor het slapengaan.
Mijn laatste 2 verstandskiezen zijn dinsdag getrokken en ik heb vanavond een redelijke heftige hoestbui gehad. Doordat ik bij het spugen wat bloed zag ben ik even gaan kijken. Nu lijkt het erop alsof de onderste hechting (welke door mijn wang gaat) aan het doorscheuren is. Daar kwam ook het beetje bloed vandaan. De hechting is dus losser.
Nu heb ik gisteren een rotdag gehad waarbij ik ook wat koorts had, en veel last van die onderste kies (welke er dus niet meer zit). Veel zweten.
Nu ben ik wat ongerust, omdat ik toch al voornamelijk meer last heb van die onderste kies en omdat het nog maar 5 dagen geleden is. Ik weet niet of het voldoende is om ook zonder een hechting te kunnen.
De spoedtandarts heeft zijn toestel uit staan en de spoedpost vanuit het ziekenhuis verwijst me door met de tandarts. Zij doen niets met gebit en kaken in de spoedpraktijk.
Toegevoegd na 26 minuten:
Bedankt allemaal, goede antwoorden.
Ik heb onder ook al de hele tijd meer last dan boven. Ook heb ik de spuit meegekregen, volgens de informatie moet ik die na 5-7 dagen gaan gebruiken. De zwelling is nu wel minder en ook door de lossere hechting zie ik het gat zitten.
Inderdaad wel wat rood aangezet. Dat zal wel een ontsteking zijn.
Ik ga nu maar slapen, als de pijn nog erger wordt, dan neem ik wel weer eens een paracetamol voor de verandering.
Zie ik morgen wel weer wat ik ga doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.