Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je een kunstgebit weer mooi wit?

Als je rookt worden je tanden op termijn bruin, ook als je een kunstgebit hebt. Steradent (van die tabletten) voorkomt dat slechts voor en deel. Zijn er betere middelen? Een chloorbadje misschien?

2 maanden geleden
in: Gebit
831
Ritsuka
2 maanden geleden
Je stopt het weer in je mond, dan moet je geen chloor gebruiken
Renee1955
2 maanden geleden
Wel huishoudazijn gebruiken en geen schoonmaakazijn, dat laatste trekt namelijk in kunststoffen en zal geen aangename smaak geven. Heb er ooit een waterkoker voor weggegooid die ik ook een nachtje (verdund) had laten weken.
Pieterke
2 maanden geleden
Steradent is sowieso niet zo goed voor je kunstgebit omdat het beschadiging kan geven. Afwasmiddel is wel heel geschikt om je kunstgebit mee te poetsen want dat geeft geen beschadiging, je gebruikt het immers ook voor je servies
Ik heb dit van de tantprotheticus en maak mijn kunstgebit ook op die manier schoon.
Pieterke
2 maanden geleden
tandprotheticus.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bleekmiddel wordt ten strengste afgeraden als reinigingsmiddel. Dit tast het kunstgebit aan.
In de handel zijn speciale whiteningtabletten voor je kunstgebit. Maar er zijn ook simpele schoonmaakmiddelen, die je misschien wel in huis hebt die veel beter werken.
Een oud middel is groene zeep. Gebruik dit middel samen met een tandenborstel, om 's avonds je kunstgebit te poetsen. Ook kun je je kunstgebit de hele nacht in een bakje met azijn (verdund of onverdund) leggen. Je kunt dit iedere nacht doen, maar ook een paar keer per maand herhalen. Het is uiteraard wel verstandig om je kunstgebit de volgende ochtend goed schoon te spoelen.
(Lees meer...)
2 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding