Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is honing goed of slecht voor je gebit en mondgezondheid?

Ik las op internet een oud artikel, dat honing goed zou zijn voor het gebit. Hoe denken de tandartsen daar nu over?

2 maanden geleden
in: Gebit
826

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Naast dat fabrikanten suikers kunnen toevoegen zijn ook natuurlijke suikers slecht voor het gebit. Het beste is deze zo min mogelijk gebruiken of tijdig te poetsen na het nuttigen.
(Lees meer...)
2 maanden geleden
SingingCoyote13
2 maanden geleden
ik heb laatst nog herhaaldelijk gelezen dat letterlijk alle fabrikanten zowat grote percentages suiker toevoegen aan honing. wat je koopt is dus eigenlijk vaak een suikerdrab met wat honing erin. soms zelfs tot 80% suiker toegevoegd geloof ik. sommige merken verkopen pure honing, die wel heel gezond is, maar dan zit je geloof ik boven de 15 euro voor een potje. en bij een speciaal zaak
TurfGraver
2 maanden geleden
Zou honing niet categoriseren als 'heel gezond'. ;)
joro
2 maanden geleden
Ik bedoelde dus honing van de imker, dat is puur natuur. Op internet las ik dat honing ook ontstekingremmend is. Maar ja, alles wat je leest op internet hoeft niet waar te zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding