Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je rookvervangende producten gebruiken na verstandskies trekken?

Ik heb vanmiddag mijn verstandskies laten trekken, en hoorde van mijn dokter dat je niet mag roken. Nu vraag ik me af of ik bijvoorbeeld snus (nicotine zakjes zonder tabak) kan gebruiken.

een jaar geleden
in: Gebit
3.8K
tinus1969
een jaar geleden
Snus is nog schadelijker dan gewoon roken. Gewoon niet doen.
Amadea
een jaar geleden
Lees ook bij https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/66322/verstandskies-trekken-roken/ dat het nou juist de nicotine is die wondgenezing vertraagt!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je moet na het trekken van een verstandskies een aantal dagen het roken van sigaretten en andere tabaksartikelen vermijden. Dat heeft onder andere te maken met de chemische stoffen, die in tabak zitten, zoals nicotine.
Deze stoffen vertragen het genezingsproces. En dat is één van de redenen voor tandartsen om je te adviseren een paar dagen niet te roken.
In rookvervangende producten zitten ook chemische stoffen, die voor een aanzienlijk deel overeen komen met de stoffen in tabak. Dus ook deze producten zullen de genezing vertragen. Dus ook deze producten kan je nu beter even niet gebruiken.
(Lees meer...)
een jaar geleden
Vraagjesvanmij
een jaar geleden
Hartstikke bedankt voor de informatie! :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding