Rechts kaakoperatie gehad. Wanneer eten na extractie gebitselement 26 (middelste kies l. boven)?
Ik heb 6 dagen geleden een folliculaire cyste (cyste als gevolg van een nooit doorgebroken verstandskies die nog geheel in de kaak verstopt zit) laten behandelen. De kaak doet nog pijn en is nog dun, maar het herstel verloopt goed. Het is echter pijnlijk om rechts te kauwen. In april wordt de verstandskies eruit geboord zodra de kaak voldoende hersteld is. Linksboven is element 26 (middelste kies) getrokken op dezelfde dag, 6 dagen geleden. Nu is mijn vraag hoe ik kan eten. De wondgenezing verloopt prima, maar het betreft wel een middelste kies en ik wil graag mijn andere kiezen schoon kunnen houden wat niet voldoende lukt met alleen tandenpoetsen. Ik voel overal steeds meer rotzooi op mijn kiezen kozen. Ik heb de eerste 6 dagen via de zijkanten van een lepeltje wat vla en brinta naar binnen gesabbeld (zonder te zuigen), daarna kreeg ik de mond zover open dat ik aardappelpuree kon gaan eten. Maar nu ik de mond weer verder open kan krijgen kan ik tandenpoetsen, maar de laatste dagen krijg ik toch niet alle aangeslagen zooi ermee weg. Ik heb nu met pijn doorgezet en de rechterkant is dankzij wat chips voorzichtig schoon geschuurd, maar links gaat dit absoluut niet, daar kan ik niet eens een een stukje zacht brood eten. Hoe kan ik daar mijn kiezen en tanden schoonschuren? Ik kan totaal niet eten daar en schrik wel van dat grote gat daar. Het is mijn eerste kies die eruit is, ik ben 47 jaar, rook niet en drink ook geen alcohol. Kan ik in de toekomst nog eten met dit gat?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.