Hoe lang hebben mijn verstandskiezen nog?
Mijn tandarts roept al een jaar lang dat mijn verstandskiezen eruit moeten. Ik kan niet in woorden beschrijven hoe bang ik ben voor de tandarts, laat staan een ingreep om mijn verstandskiezen te verwijderen. Ik heb dus steeds gezegd dat ik het niet wilde doen, en ik heb mezelf voor genomen om af te wachten en te kijken of ze niet gewoon konden blijven zitten. Nu ga ik binnekort bijna 3 maanden op reis, en bij een laatste check up bij de tandarts vorige week kreeg ik wel vervelend nieuws. Er zitten in een verstandskies al 2 hele grote gaten, ik kan het inderdaad zien als ik in de spiegel kijk. Het ziet er heel naar uit, een gewoon gat en een achterin waar een hele rand weg is en het ziet eruit alsof het wordt weg gevreten. Toen ik aan mijn tandarts vroeg hoe lang ze er nog mee door konden gaf ze me het simpele antwoord “niet”. Hoe lang kan zo’n kies nog pijnloos blijven als hij al zo erg is aangetast? Ik voel ook echt al een scherp randje als ik er met mijn tong langs ga. Ik heb van verschillende mensen verhalen gehoord over acute pijn aan de verstandskies als gevolg van ontsteking en dat het de ergste pijn was die ze ooit hebben gevoeld en ik kan me geen grotere nachtmerrie voor stellen dus ik twijfel heel erg of ik nu actie moet ondernemen of af ga wachten tot ik terug ben in het nieuwe jaar..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.