Wat kan ik het beste doen als ik nog nooit naar de tandarts ben geweest en geen geld heb?
Hee,
Ik ben nog nooit naar de tandarts geweest aangezien mijn ouders me hier nooit naartoe hebben gestuurd. Daar baal ik ontzettend van, want hierdoor heb ik ook een lichte angst voor de tandarts. Ik ben nu 18, en vraag me af wat mogelijk is. Mijn gebit is alles behalve in orde. Ik heb 2 kiezen (een links boven en een rechts boven) die bijna helemaal weg gerot zijn, van een heb ik nu ook echt heel erg veel last. Daarnaast heb ik nog een kies onder die er niet helemaal meer goed uit ziet. Ook staan mijn voortanden scheef. Ik ben een student en echt geld heb ik niet. Wat zouden jullie in mijn situatie doen? Kunnen jullie een gok wagen wat de kosten zullen worden of moet ik hiervoor echt bij een tandarts zijn?
Een tandarts zal je ook wel zonder ingreep een schatting van de minimale en maximale kosten willen geven. Ook kan je met je ziektekostenverzekering kijken wat je kan doen qua extra polis (hoewel ik niet weet hoe dat zit als je zolang niet geweest bent).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.