Hoe krijg ik tandplak op rand tandvlees en tand weg?
Qua mondverzorging doe ik het uiterste. Ik ben zeker per dag 1 keer 10 minuten bezig met stokeren, flossen, spoelen, poetsen, spoelen en mondwater. Daarnaast poets ik sochtends ook 3 minuten met elektrische borstel. Ik gebruik ragers in verschillende maten en heb een elektrische tandenborstel met roterende kop. Handtandenborstel gebruik ik nooit meer.
Maar al doe ik zo goed mijn best, nog hoor ik elke keer van de tandarts dat ik plakresten heb tussen mijn tanden en tandvlees. Ik besteed tijdens het poetsen echt aandacht aan mijn tandvlees dat neem ik ook mee met het poetsen. Hoe kan dit? Moet ik toch gaan kijken naar een andere soort elektrische tandenborstel? Ik vind het een beetje duur om nu ineens over te stappen naar een ander soort enkel en alleen maar om te proberen. De tandenborstel waarmee ik nu poets heb ik nog niet zo lang en was ook behoorlijk duur. Ik verwissel elke 3 maanden de borstelkop. Ook heb ik alle soorten borstelkoppen al geprobeerd. Dit hele verhaal heb ik verteld aan de tandarts. Maar hij bleef bij zijn punt: ik moet mijn tandvlees goed mee poetsen (terwijl ik dus al zei dat ik dat deed). Wat hebben jullie voor tips?
Verder moet je inderdaad geluk hebben met je gebit, zoals SimonV ook aangeeft.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.