Wat zijn de kosten wanneer je na 5 jaar weer naar de tandarts gaat?
Ik vond het altijd vreselijk om naar de tandarts te gaan & ben daarom ook al 5 jaar niet geweest. Ik heb een redelijk gebit en nergens last van, maar wil toch weer de stap nemen om jaarlijks naar de tandarts te gaan.
Nu kijk ik bij de tarieven van mijn oude tandartspraktijk en zie daar zoveel verschillende tarieven, voor vullingen, verdovingen, maken/beoordelen foto's etc. Ik heb nu 2/3 jaar al geen tandartsverzekering en wil niet tegen een hele hoge rekening aan lopen.
Dus mijn vraag is of ik gewoon langs de tandarts kan voor een controle van paar tientjes en dan wanneer de tandarts verteld wat er allemaal gedaan moet worden, ik daar over kan nadenken en bepalen wanneer ik dat wil laten behandelen? Niet dat hij tijdens de controle al allemaal extra handelingen uitvoert waardoor ik een hoge rekening kan verwachten (bijv. foto's, gebitsreiniging)?
Ik begrijp dat wanneer er bepaalde niet dingen niet goed zijn aan mijn gebit ik dat gewoon moet laten behandelen, maar dan wil van te voren graag ongeveer de kosten weten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.