Pijn in mijn kies als ik erop bijt, wat kan het zijn?
Voordat ik naar de tandarts ga ben ik benieuwd of ik het niet zelf op kan lossen.
Ik poets 2x per dag mijn tanden met een elektrische tandenborstel, eet zo min mogelijk suiker.
Toch gister 2 zoete drankjes gedronken en ik heb nu pijn in mijn kies als ik m'n kaken hard op elkaar zeg.
Wat kan het zijn?
Alvast bedankt!
Ook al poetst u de tandplaque nog zo zorgvuldig weg met de tandenborstel, helemaal tussen de tanden en kiezen komt u nooit. Daarom blijft daar na het poetsen altijd tandplaque achter. Gaatjes en tandvleesontsteking komen daarom meestal tussen de tanden en kiezen voor. Tandvleesontsteking geeft meestal geen klachten waardoor het lang onopgemerkt kan blijven. Tandvlees dat gaat bloeden bij het gebruik van de tandenborstel, floss, tandenstokers of ragers is in ieder geval ontstoken. Uiteindelijk kan tandvleesontsteking er toe leiden dat tanden en kiezen los gaan staan en er uit vallen. Poetsen alléén is dus niet voldoende; ook de ruimten tussen de tanden en kiezen moeten elke dag worden gereinigd. http://www.tandartsplein.nl/dossiers/mondverzorging/floss,-stokers-en-ragers.html
Bij de eerste keer, kwamen de klachten zeer snel (binnen een week) en werd er vervolgens een spoedafspraak gepland. De tweede keer ging het wat rustiger en duurde het een paar maand, maar daarna ging het vrij snel. Is het toevallig een tand / kies die onlangs is geboord en gevuld?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.