Heb ik een kroon of een brug?
Beste,
Ik mis mijn buitenste twee snijtanden aan de boven kant van mijn mond. Toen ik een beugel kreeg zijn mijn hoektanden op de plek van de snijtanden geplaatst. Later toen de beugel uit ging, moest is naar de tandarts om de punt van die hoektanden weg te werken. Ze hebben er iets tegenaan geplakt, of op gezet. Dus het valt nu niet meer op dat ik 2 snijtanden mis, want de hoektanden lijken gewoon normaal. MAAR, nu is mijn vraag wat de tandarts gebruikt heeft. In de loop van de jaren zijn ze nogal verkleurt en nu ik mijn tanden gebleekt heb valt het helemaal goed op. Dus ik wil ze vervangen laten vervangen.
Volgend jaar ben ik weer verzeker voor de tandartskosten, dus ik zou graag willen weten wat er bij mij is gebruikt en hoeveel het ongeveer kan kosten als ik ze laat vervangen.
Alvast bedankt!
Hoewel je dit aan wel kosteloos aan de assistent kan vragen. Die kan je tevens een ruwe schatting van de kosten geven. 1 kroon kost ongeveer 700,-
http://www.tandarts.nl/tarieven-verzekering/rekeningen/wat_kost_een_behandeling#kroonplast
Wat de optie van Lies12 kost weet ik niet. (het zal minder zijn)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.