wat doen tegen ontstoken/bloedend tandvlees?
Enkele dagen terug ging ik naar de tandarts om een gaatje te laten vullen. Hoewel het mij niet eerder was opvallen, vertelde mijn tandarts toen dat ik ook een tandvleesontsteking had. Zij heeft me toen aangeraden dagelijks te stokeren met driehoekige tandenstokers, 2x/daags goed mijn tanden te poetsen en te spoelen met Listerine. Nu zei ze dat het de eerste dagen zou bloeden en pijn zou doen, maar goed.
Nu zijn we enkele dagen verder en lijkt het steeds meer pijn te doen. Bij het poetsen (met elektrische borstel) begint de rechterkant van mijn mond, die ontstoken is, gewoon meteen te bloeden. Zonet zat mijn wasbak vol met bloedspetters. Ook heeft de rechterkant van mijn mond zeurende pijn en ziet het tandvlees er niet heel gezond uit. Ik kom de dag niet door zonder ibuprofen en zelfs een ibuprofen is niet genoeg.
Heeft iemand tips of oplossingen om dit ontstoken en bloedend tandvlees te verlichten of te verhelpen? Ik vraag het hier omdat mijn tandarts vandaag en morgen dicht was dus ik kon nergens heen...
Alvast bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.