Mag een tandarts een 'mislukte' vulling in rekening brengen?
Allereerst wil ik aangeven dat ik erg tevreden ben met mijn tandarts en wil deze antwoorden niet gebruiken t.b.v. een 'confrontatie' of iets dergelijks. Maar gewoon ter informatie.
Ik heb enkele maanden geleden een vulling laten plaatsen bij mijn tandarts, aangezien de praktijk niet langer een contract heeft met mijn zorgverzekeraar dien ik de rekening voor te schieten en deze daarna te declareren. Dat is de reden dat ik de rekeningen thuisgestuurd krijg en ze beter bekijk dan voorheen.
Om het moment dat ik de rekening zag, merkte ik op dat de tandarts twee keer het vullen van een gaatje in rekening gebracht had, terwijl ik slechts één vulling nodig had.
Tijdens de behandeling zijn ze halverwege de 'eerste poging' het gaatje te vullen gestopt en opnieuw begonnen omdat er wat mis ging. Ze hadden hem te kort laten drogen dacht ik, ik weet het niet meer zeker...
Nu gaf ik al aan dat ik het niet erg vind, ik ben al blij genoeg dat mijn gebit er nog steeds mooi uitziet, maar ik vraag me toch af of het toegestaan is wat mijn tandarts gedaan heeft.
Ik kan me immers voorstellen als een automonteur welke halverwege het monteren van nieuwe remmen, deze per abuis kapot breekt, ze ook niet in rekening gaat brengen.
Maar dit kan in de tandheelkunde natuurlijk anders geregeld zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.