Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de gemiddelde prijs van een [halfjaarlijkse] contrôle afspraak bij de tandarts?

Als je eigen risico nog niet op is, moet je dit dus zelf betalen.
Vandaar de vraag: hoeveel kost het gemiddeld zo'n afspraak.
Voor iemand die wel altijd naar de tandarts gaat.

Toegevoegd na 22 uur:
Dus als mijn ER [dat ik maandelijks betaal met mijn Iza Cura Rotterdam-pakket] op is aan een prothese die door de verzekering niet nodig werd geacht [kiezen vinden ze niet nodig, ik kan zonder volgens deze verzekering!] dus moet ik nadat deze prothese betaald is ook nog eens zelf de periodieke contrôle betalen.

Toegevoegd na 6 dagen:
Hartelijk dank voor antwoorden en reacties!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Periodieke controle (code C11) kost ca 21 Euro.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Eur 21, 29. Dit moet je echter altijd betalen als je geen aanvullende tandartsverzekeringhebt. De tandarts is voor volwvolwassenen al jaren uit het basispakket van de zorgverzekering gehaald, het begrip eigen risico is dus niet van toepassing.

Met een aanvullende tandartsverzekering worden behandelingen vaak met een maximum per jaar vergoed voor 75 procent. Een dure verzekering naar mijn mening, in verhouding tot de dekking.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

De tandartstarieven voor 2014 zijn net als in 2013 vastgesteld door de overheid, dit betekent dat de tarieven voor elke tandarts gelijk zijn.
De periodieke controle kost € 21,29

Toegevoegd na 10 uur:
Als het meer is dan hoort op de factuur te staan wat er nog meer is gedaan.

Tandartscontrole zit niet meer in de basisverzekering -zoals ook elders werd opgemerkt- maar nog wel voor kinderen tot 18 jaar (zie bron 2, basispakket 2014).

Toegevoegd na 1 dag:
Je geeft aan dat je een IZA Cura Rotterdampakket hebt.

Deze verzekering vergoed periodieke controles volledig. Dat staat op de vergoedingenlijst, zie bron (NB: periodieke controle is code C11 dus dat valt inderdaad in de vergoeding). Dat betekent dat jij de controle gewoon kunt declareren.

Dit geldt niet als je je eigen risico nog niet hebt vol gemaakt. Voor deze verzekering geldt een eigen risico van slechts € 50.€ per jaar. Grote kans dat je die al hebt vol gemaakt want dat is niet veel.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mijn tandarts hijgieniste 45 euro
Poet
10 jaar geleden
Is dat alleen een periodieke controle?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hij zal gauw wat extra's doen om de prijs op te schroeven zoals wat tandsteen verwijderen ook als het niet echt nodig is. De prijs bedraagt dan snel het dubbele.
ronron1212
10 jaar geleden
Hanson het is gewoon € 21,29. Als de tandarts vind dat er iets moet gebeuren is dat wat anders dan een controle en is er eerst overleg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus als mijn ER [dat ik maandelijks betaal met mijn Iza Cura Rotterdam-pakket] op is aan een prothese die door de verzekering niet nodig werd geacht [kiezen vinden ze niet nodig, ik kan zonder volgens deze verzekering!] dus moet ik nadat deze prothese betaald is ook nog eens zelf de periodieke contrôle betalen.
Computoon
10 jaar geleden
Van de basisverzekering (landelijk overal hetzelfde) heeft de Rijksoverheid bepaald dat (kaak) chirurgische zorg en het kunstgebit inhet pakket zitten. Die gaan dus ook ten laste van het eigen risico tot dit 'vol' is, daarna neemt de verzekering het over.
De 'gewone' periodieke controle zit niet in dat (verzekeraarsonafhankelijke) basispakket van de overheid. Dan zijn er twee mogelijkheden: helemaal zelf betalen of een aanvullende (tandarts ) verzekering afsluiten bij een zorgverzekeraar zodat je in ieder geval een deel terug krijgt. Maar goed, daar heb je dan ook premie voor betaald.
Computoon
10 jaar geleden
Voor een aanvullende verzekering werkt iedere maatschappij met zijn eigen voorwaarden, daar zit geen lijn in. Zo'n aanvullende verzekering kan dus ook met een eigenrisicosysteem werken. Of je dan een vergoeding krijgt, hangt ervan af of dat eigen risico al was volgemaakt met dingen die onder die aanvullende verzekering vielen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding