Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geeft Airfloss écht resultaat?

omdat ik toch graag een gezonder mond hygiëne wil zat ik eraan te denken om de airfloss te kopen. Normaal flossen doet mij irritatie en pijn opdoen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Als flossen pijn doet, zou het ook aan ontstoken tandvlees kunnen liggen. In dat geval zou ik naar de tandarts gaan.
De Airfloss kan tandenstokers vervangen, maar komt niet op de plekken waar je met flossdraad komt. Dus het is geen vervanger.

Toegevoegd na 1 minuut:
Over het resultaat van de Airfloss lopen de meningen van tandheelkundigen overigens nogal uiteen. Sommigen vinden het geweldig, maar velen ook niet en noemen het een 'flutding'. Wetenschappelijke reviews zullen het uitwijzen...maar voordat het zover is ben je wel een behoorlijk tijdje verder
SimonV
11 jaar geleden
niet altijd natuurlijk. fabrikanten willen het beste van het beste laten zien. het werkt wel, maar geloof er niet te veel in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanuit de studie tandheelkunde worden tandenstokers aangeraden. Deze zijn gemakkelijk in gebruik (i.t.t. flossen) en qua prijs het beste. De Airfloss geeft wellicht resultaat, maar is duur. Twee maal daags poetsen en eenmaal daags stokeren is nog de gouden standaard.

Toegevoegd na 42 minuten:
In de meeste gevallen trekt de gevoeligheid na een aantal dagen vanzelf weg doordat de ontsteking minder wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing