Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er zit een grote holte in m'n verstandskies, is dit een gaatje of wat anders?

Ik heb een enorme holte bij de basis van mijn verstandskies. De kies staat scheef, naar binnen gekanteld en de holte zit aan de buitenkant. De holte is, schat ik, 1mm hoog en loopt bijna over de hele lengte. Ik heb er verder helemaal geen last van.
Is dit een gat of zou het ook iets van een blootliggende wortel kunnen zijn? Ik heb nog nooit gaatjes gehad, dus heb geen idee hoe dat voelt.

Ja, ik weet het, ik moet eigenlijk naar de tandarts. Maar ik heb tandarts vrees en zit in het buitenland, ga liever over twee maanden naar mijn eigen tandarts.
Ik wil graag weten of ik me psychologisch vast moet voorbereiden op het trekken :-(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik heb ook zo iets inderdaad. Ben vorige week naar de tandarts geweest op controle en hoorde er niets over. Het is volgens mij meer dat je tandvlees wat lager is/ kies wat hoger staat. Dat kan verschillende oorzaken hebben, als je ouder wordt, verzakt je tandvlies wat, heeft met je speekselklieren te maken volgens mij. Het kan ook zijn dat er een nieuwe kies onder komt, maar dan krijg je vanzelf pijn na een tijdje. Ten slotte kan het ook zo zijn dat er inderdaad slijtage in je kies optreedt.

In alle gevallen is het raadzaam om toch langs de tandarts te gaan. Ik ben er ook heel bang voor, maar 2 maanden terug een zenuwbehandeling gehad en dat viel echt alles mee! Je moet gewoon aan leuke dingen denken en even 'doorbijten'. Hij doet het voor jou, niet om je te pesten maar om je beter te maken.

Wat je ook kunt doen, is even bellen naar je tandarts met de uitleg en dan zegt die misschien direct: oh dat is niet ernstig, kom over 3 maanden maar eens langs.

Je moet denk ik echt even je tandarts raadplegen, wij kunnen je mond niet zien en ik heb er ook niet voor geleerd ;).

Heel erg veel succes! Alles komt goed daarmee hoor ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing