Hoe herken ik een kaakontsteking of een wortelpunt ontsteking?
Ik heb sinds een week een zeurende pijn aan de achterkant van mijn linker kaak. Het punt is dat ik geen direct punt aan kan geven. Als ik lichtjes druk heb ik het gevoel dat mijn wang te dik is. Alleen als ik in de spiegel kijk zie ik geen verschil met links en rechts -.-''. Als ik mijn mond open en dicht doe heb ik het gevoel dat mijn wang tussen mijn tanden komt en het gedeelte achter mijn verstandskies uitrekt. Ook daar heb ik een extra geïrriteerd gevoel. Als ik dan verder voel lijkt de pijn ook een centimeter onder het scharnier van mijn kaak te zitten. En mijn gevoel zegt buiten die plaatsen dat mijn linker onderste verstandskies ook pijn doet.
Het vervelende is dat ik nu minder eet omdat het gewoon weg teveel pijn doet. Ik slik al een half uur voordat ik ga eten een paracetamol met Cafeïne (500 mg). Maar zelfs dan heb ik nog pijn tijdens het eten. En mijn BMI is helaas ook te laag. Kortom is moet wel normaal blijven eten anders gaat het straks helemaal fout -.-''.
Kortom weet iemand hier advies voor?
Ik twijfel zelf tussen een kaakontsteking en een wortelpunt ontsteking. Maar kan nergens iets concreets vinden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.