mogelijkheden om gezonde maar lelijke voortanden te laten vervangen?
Ik had een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden.
Ik ben alles behalve tevreden over mijn 4 voortanden. Ze zijn gezond, maar ik heb al jaren problemen met de vorm ervan. Ze zijn lelijk en ik heb zelfs met praten er last van. Ik durf ook niet eens meer te glimlachen naar mensen. En dat al jarenlang! Heb ook enorme stress daarvan. Ik heb een lange tijd een beugel gehad, dus ze staan nu dus recht, ik hoef dus niet alles te laten vervangen, maar het is en blijft de vorm van de voortanden die mij blijft irriteren. Een beugel veranderd dat namelijk niet. Mijn voortanden zijn enorm groot en de tanden daarnaast weer enorm klein. Nu is mijn vraag welke mogelijkheden er zijn om die tanden te laten vervangen. Implantaten bijvoorbeeld. Nu heb ik het idee dat tandartsen uit principe geen gezonde tanden willen trekken, maar we zitten in 2013. Hoe moet je hiermee te werk gaan. Ik wil mooie tanden, de enige manier is om ze te laten vervangen, dus niet het hele gebit, maar een gedeelte van het bovengebit. Het kan toch niet zo zijn dat dat niet mogelijk is?
Kan iemand me misschien hier meer over vertellen? Ik ben radeloos.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.