Ik heb een gezonde maar scheve voortand en wil die vervangen voor een kroon, is dat verstandig? Wat moet ik doen?
Mijn tandarts zegt dat voor het plaatsen van een kroon een wortelkanaalbehandeling nodig is omdat er veel weefsel weg gehaald wordt. Mijn tand is gaaf en een wortelkanaalbehandeling maakt mijn tand niet sterker volgens de tandarts.
Tevens is het zo dat het esthetisch zeer lastig is om 1 kroon qua kleur precies op de buurtanden te laten lijken. Als ook de rechter voortand van een kroon zou worden voorzien is dat esthetisch beter. Maar ook mijn rechter voortand is gaaf. De tandarts is terughoudend. Ik vind die scheve tand niet mooie en een beugel is geen optie, ik ben ouder dan 23 jaar. Wat moet ik nu doen?
Tegenwoordig kan dat heel goed en wordt daardoor ook de scheefstand weggewerkt. Overigens: ze kunnen de kleur prachtig aanpassen bij de andere tanden hoor. Ik heb zelf tanden met verschillende tinten maar de brug die ik heb past er prachtig bij, je ziet er niets van. De truc is volgens mij om de nep-tand(en) niet te wit te willen hebben...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.