Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb al dagen tandpijn linksonder,tandvlees is dik hard bloed en doet pijn,tandarts wilt zenuw er niet uit,hoe kom ik van de pijn af?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Ooh vreselijk ! Ik heb het ook gehad! Doet zoveel pijn dat ik er niet van kon slapen, nacht in nacht uit! Ik heb maar zoveel mogelijk geprobeerd, de tandarts deed er bij mij ook niets aan, maar dat kwam omdat mn tanden ruimte nodig hadden ofzo iets, tijdje geleden namelijk.
Wat bij mij hielp is een broodje eten of op een washandje(dat ik meestal onder de koude/warme kraan hield) bijten. Zo gaat de druk ervan af. Wat ook sterk hielp is er een plasticzakje met ijsklontjes erin ertegen aan houden. Dat kan op het tandvlees zelf maar ook op de buitenkant op de plek waar het pijn doet. Wat ook nog hielp is het gewoon masseren met een tandenborstel op het ritme waarbij je het minste pijn hebt. Elke keer gebruikte ik weer 1 van deze manieren, net wat op dat moment het pretigste aanvoelde. Uiteindeljjk ging het vanzf weg bij mij.

Ik weet niet wat de pijnoorzaak bij jou is(bij mij dus een ruimte tekort waarbij het pijn ging doen, wat ik voelde op mn tandvlees), maar ik hoop dat een paar van deze manieren helpen. Je kan het gewoon proberen ! Ik gebruikte het vaakst een washandje waar ik gewoon in zachtjes in ging bijten, om er dus de druk vanaf te halen! Ik hoop dat het werkt! Sterkte! En het gaat gewoon vanzelf over hoor als de tandarts er niks aan wilt doen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing