Zijn elektrische tandenborstels en waterflossers zacht voor het tandvlees?
Ik overweeg over te stappen op een elektrische tandenborstel. Het lijkt mij echter dat je hiermee niet goed de druk kan uitoefenen op tanden en tandvlees. Van Braun heb ik het verouderde 3D excel kunnen uitproberen (roterend) en deze vond vond ik vrij hard op het tandvlees aanvoelen.
Tot slot vraag ik mij af of een waterflosser de investering waard is. Ik heb twee spalkjes achter de tanden gekregen na mijn beugelbehandeling te hebben afgerond. Dit maakt het wederom moeilijk te flossen met draad. Tandenstokers, hoe klein ook, werken niet omdat er niet genoeg ruimte tussen de tanden aanwezig is. Houten stokers zijn te groot, softpicks zijn te slap en knakken door.
Ik heb het floss probleem i.v.m. het metaal in de mond vaak voorgelegd bij mijn tandarts maar die komt iedere keer opnieuw met stokers aan. Deze forceert en drukt ze dan hardhandig tussen de tanden. Pijnlijk en naar mijn inziens geen optie. Een waterflosser lijkt een goede uitkomst te zijn... Maar werkt dit eigenlijk wel en is het zacht voor het tandvlees?
Bedankt voor de eventuele antwoorden en reacties.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.