Bestaat er een tandpasta zonder schadelijke stoffen?
Toegevoegd na 1 uur:
Na aanleiding van de site: http://livingthebliss.nl/2011/08/04/fluoride-goed-voor-je-tanden-of-vergif/ stelde ik deze vraag. En ik ben nogal wantrouwend ingesteld 'qua producten' enz..die op de markt worden gebracht met als antwoord geld willen zien.
Op zich bevatten alle tandpasta's alleen die stoffen die nodig zijn (technisch of functioneel), en toch moet er er niet teveel van doorslikken. elke dag.
-- Het is aangetroffen in 98% van alle kankergezwellen.
-- Als je het in je longen krijgt, loop je grote kans te overlijden.
-- In gasvorm kan het ernstige brandwonden geven.
-- Het kan elektronica onklaar maken.
-- Het beschadigt mechanische constructies. En weet je wat het ergste is? Het zit zelfs in ons kraanwater!
Het bovenstaande lijstje over dihydrogenium-monoxide is 100% wetenschappelijk bewezen waarheid. Dit in tegenstelling tot het fluorideverhaal op de site die je noemt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_fluoride Verder bestaat dihidrogenium-monoxide niet, wat je daar over zegt is dus onzin.
Dihydrogenium-monoxide bestaat wel.
Waarschijnlijk had je het daarover. :-P
De stellingen die je geeft zijn niet wetenschappelijk bewezen. Deze zijn allemaal zo logisch dat niemand tijd gaat verspillen daar onderzoek naar te doen.
Maar zelfs niet weten wat sodium is.
dan zegt iemand wat jij allemaal hier zegt, dan verwateren de argumenten. Dat laatste bewijst hooguit iets over sommige mensen.
komt o.a. door fluoride:
"Fluoride werd door de Nazi’s in de kampen gebruikt om de gevangenen gewillig te maken."
http://fluoridedetective.com/your-brain/
En ja de Nazis gebruikte fluoride.
Als het waar is, want er is weinig info over, logisch want als het waar is zou het geheime info zijn, als het niet waar is is er geen info. Voor de vraag maakt het niet uit.
mijn punt is dat jouw redenatie altijd opgaat.
(ook als alles op die site klopt) NaF is alleen ongevaarlijk in zeer kleine hoeveelheden.
Elke toevoeging is gevaarlijk, simpel omdat je meteen naar zeer onnatuurlijke doseringen gaat.
(maar daar zullen we het vast niet over eens worden)
http://www.fluoridealert.org/articles/50-reasons/
(grotendeels of allemaal) wetenschappelijke bronnen. Geen van je reacties is van toepassing
Ik kan met de Bijbel als bron bewijzen dat god niet bestaat. Althans, zolang ik zorgvuldig geselecteerde kleine fragmentjes uit de Bijbel kies, die ik natuurlijk volkomen uit hun context ruk. Zolang mijn lezers geen kennis hebben van de Bijbel, zullen ze geneigd zijn mij te geloven. Slechts iemand die de hele Bjibel leest en enige kennis van zaken heeft, zal zien dat de Bijbel in werkelijkheid iets heel anders verkondigt. Met angstzaaisites is het net zo. Die halen zorgvuldig geselecteerde kleine fragmentjes uit het wetenschappelijke onderzoek, die ze natuurlijk volkomen uit hun context rukken. Zolang de lezers geen kennis hebben van wetenschap, zullen ze geneigd zijn de angstzaaisite te geloven. Slechts iemand die het hele onderzoeksveld kent en enige kennis van zaken heeft, zal zien dat het onderzoek in werkelijkheid een heel ander resultaat toont. Zie je de parallellen?
Of je wilt het niet weten en gooit het dus op de angstzaaiers hoop zodat je je er niet in hoeft te verdiepen. Daarnaast heb ik het niet meer over de site van de vraagstellen, hoewel ik het in grote lijnen met ze eens ben, vind ik de manier waarop ze het brengen niet goed. Wat je kan bewijzen boeit inderdaad niet, het gaat erom hoe: Er kan wetenschappelijk bewezen worden dat je met een gewone munt altijd kop gooit. (of munt, dat kan ook) Simpel weg 100 onderzoeken doen naar wat er gebeurt als je 1 keer gooit.
Dan een analyse doen met de juiste selectie van onderzoeken.
Dit is gechargeerd wat er te vaak met onderzoek (naar medicijnen) gebeurt. Onderzoeken zonder resultaat worden minder vaak gepubliceerd waardoor bij analyses van onderzoek een niet representatieve selectie gebruikt wordt.
De werking van Fluoride voor de tanden zeker wel. Wie maakt de tandpasta? Wie maakt het materiaal wat voor vullingen gebruikt wordt, enzovoorts. Uiteindelijk dezelfde club van een paar mega bedrijven.
En de conspiracy kant op: Dezelfde die medicijnen maken voor alzheimer maken.
"De site die je noemt is een scam."
En over mijn link heb je daarna verwezen. bij punt 6:
On the contrary there is extensive evidence that fluoride can interfere with many important biological processes. Fluoride interferes with numerous enzymes (Waldbott 1978). In combination with aluminum, fluoride interferes with G-proteins (Bigay 1985, 1987). Such interactions give aluminum-fluoride complexes the potential to interfere with signals from growth factors, hormones and neurotransmitters (Strunecka & Patocka 1999; Li 2003).
site = scam
Dus de site, niet de inhoud, maar dat maakt niet uit. Je zegt de iemand onwaarheden verteld, zonder daar specifiek op in te gaan.
(dan heb ik het over mijn link)
Dan kan ik ook zeggen dat ik jouw woorden aanval en niet de persoon. Tuurlijk, ga lekker in Tsjernobyl wonen, zoals jij redeneert is niks schadelijk.
Als je de moeite zou nemen zou je kunnen lezen dat het onderzoek naar hoeveelheden gaat die we niet natuurlijk binnen krijgen, echter wel via toevoegingen. Soja = troep als het niet gefermenteerd is (en dat zijn maar enkele producten)
Tomaten zijn een ingewikkeld product, alleen daarover kan je maanden lezen.
Belangrijker is dat Fluoride niet natuurlijk is, behalve in zeer kleine hoeveelheden en meer hebben we ook niet nodig. Weet je hoeveel procent op niet extreem oude leeftijd Alzheimer krijgt?
In ieder geval veel meer dan dat traditioneel verklaarbaar is. En dat hele kleine conspiracy stukje was alleen om aan te geven dat er mogelijk incentives zijn voor bedrijven. Alleen om jouw zwart/wit redenatie in te kleuren.
Feit is dat fluoride goed verkoopt.
Maar prima.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.