Krijg je vrij voor verstandskiezen trekken?
Binnenkort gaan ze bij mij 2 verstandskiezen trekken. Ik heb een afspraak op een werkdag staan (1 dag in de week vrij, kaakchirurg 'opereert' net die dag niet), maar nu geeft mijn werkgever aan dat tandartsbezoeken, en dus ook het trekken van verstandskiezen in je eigen tijd moet gebeuren. De dagen van de afspraken mag ik wel gaan mits ik die 2 dagen elders inhaal. Dat betekend dus dat ik 2 weken 5 dagen zal moeten werken. Ik had verwacht dat dit onder 'Bijzonder Verlof' oid zou vallen.
Ziek melden zit er al niet meer in (dan zouden verstandskiezen echt met verstand te maken hebben gehad) omdat ik al doorgegeven heb welke data ik naar de kaakchirurg ga. Achteraf gezien had dat de beste optie geweest, maar van fouten leer je. Als ze er boven uit moeten (nu alleen 2 onder) ga ik dat dus anders aanpakken.
Mijn vraag is nu eigenlijk: Mag dit volgens de CAO (ik vind er niets over terug), of staat daar niets over in en ligt dat aan de regels van je werkgever?
De CAO waar mijn werkgever onder valt is de CAO Gehandicaptenzorg of de CAO Jeugdzorg.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.