Mag een tandarts zonder vermelding een dienst factureren?
Ik ging recent naar de tandarts, dit was voor een Periodieke controle (code C11 voor €20,52). Ik heb voor ik een afspraak gemaakt heb, erbij vermeld dat ik alleen een controle wil, en dus alleen €20,52 wilde betalen. Meer niet. Dit kon volgens de assistente.
Eenmaal bij de tandarts:
Het bleek dat ik 3 gaatjes had. Vervolgens mocht ik mijn mond extra groot opendoen en stopte hij soort van (computer)chips(?) in mijn mond. En dit tot wel drie keer toe. Het bleken röntgenfoto's te zijn(code X10). Hij had 3 röntgenfoto's genomen.
Ik dacht dat dit normaal was. Hij vermeldde ook totaal niet wat hij deed en vermeldde ook niets over eventuele prijzen, ik wist ook niet dat hij röntgenfoto's ging maken, ik vertrouwde gewoon op de tandarts.
Het probleem:
Na afloop kreeg ik een factuur. De tandarts heeft €15,12 gerekend voor elke röntgenfoto die hij genomen heeft! In totaal dus €45,36 + de €20,52 voor de controle.
Ik was verbaasd. Ik wist niet wat ik moest zeggen. En daarom wil ik nu uitzoeken of dit normaal is en of een tandarts hier mee weg kan komen. Ik heb het overigens (nog) niet betaald, moet de officiële factuur met accept giro nog krijgen. Wat kan ik hier aan doen?
Toegevoegd na 8 uur:
Voordat de controle begon heb ik hem duidelijk vermeld dat ik een student ben, ik geen tandartsverzekering heb en dat ik hier expliciet voor een controle kom. Ik wilde een (€)overzicht met wat er moest gebeuren.
Hij zal het wel goed bedoeld hebben, als ik de reacties zo lees. Misschien ben ik iets te pessimistisch?
Hij bedoeld het vast goed maar toch...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.