Moet ik weer naar de tandarts , nadat ik na een wortelkanaalbehandeling nog steeds pijn heb?
Afgelopen donderdag heb ik plotseling last van mijn linker onderste 2de kies gekregen. Nu ben ik afgelopen zaterdag na niet kunnen slapen, naar de weekend tandarts geweest. Die heeft geconstateerd dat die kies ontstoken was. en is begonnen aan een wortelkanaalbehandeling. Hij heeft hem opengemaak, uitgevijlt, gespoelt met chloor en geprobeert de wortelkanaal droog te maken. Daarna heeft ie er een watje ingedaan en met caviet ( noodvulling) weer dichtgemaakt. Nu had ik gelijk toen ik de praktijk uit stapte al pijn. Dit dacht ik, had te maken met het feit dat de tandarts er in heeft zitten boren enz. Maar nu is het maandag en het doet nog steeds pijn. Bijna 2 dagen later. De pijn kan je omschrijven als " zeurderig, kloppend, drukkend en stekend. Nu heb ik vanochtend mijn eigen tandarts opgebeld en de assistentes zeiden dat ik pas 4 april terecht kon voor verdere behandeling. en mijn tandarts komt pas volgende maandag weer terug.
Wat moet ik doen??
moet ik de weekend tandarts weer opbellen of afwachten en meer advil slikken?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.