Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik had jullie verteld dat ik geen wortelkanaalbehandeling wilde laten doen ? Ik ben vandaag geweest! het viel mee, wat kan ik nemen tegen napijn ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Fijn dat het zo is meegevallen, het beste werkt ibuprofen, maar je kunt beter eerst proberen of je genoeg hebt aan een paracetamol, paracetamol heeft de minste kans op bijwerkingen en mag door vrijwel iedereen gebruikt worden, lees voor gebruik de bijsluiter zorgvuldig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geeft een wortelkanaalbehandeling napijn?
Na het reinigen van de wortelkanalen kunt u eventueel napijn krijgen, die enkele dagen kan aanhouden. U kunt de napijn met een goede pijnstiller onderdrukken. Een antibioticum is meestal niet nodig.

http://www.ivorenkruis.nl/index.cfm?t=keyword.cfm&folder=44

Of een wietje roken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is ibroprofen 400 / 600. Is ook onstekingsremmend.
Maar nooit te lang innemen. Is niet erg goed voor je maag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zusje kreeg werd ibuprofen aangeraden tot 2x toe en heeft geen napijn gehad. Ik heb zelf 1x een wortelkanaalbehandeling gehad en had geen helemaal geen pijnstillers nodig. ligt er denk ik maar net aan hoe diep ze in het wortelkanaal moeten zijn en tot in hoeverre het ontstoken is. Mijne zat helemaal bovenin maar heb gelukkig totaal geen napijn gehad dus ook geen medicatie gebruikt is dus voor iedereen weer anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing