Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vaak en wanneer op de dag moet je tandenstokers gebruiken?

Ik bedoel niet dat je het MOET gebruiken, dat is je eigen keuze, maar hoe vaak en wanneer op de dag is het het best om tandenstokers te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Mijn tandarts heeft mij aangeraden om 1 keer per dag uitgebreid te stoken met tandenstokkers.
En dan tussen alle kiezen de stoker een keer of 10 heen en weer halen.

Voorheen had ik snel last van bloedend tandvlees.
Toen ik de raad van de tandarts opvolgde, was dat na een week over en heb ik er nooit meer last van gehad.

En verder alleen als er ff iets tussen je kiezen zit.

Toegevoegd na 36 seconden:
Het uitgebreid tandenstoken doe ik 'savonds voor het tandenpoetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nou op de frequentie staat geen maat, maar als je wat voelt tussen je tanden dat niet zo prettig aanvoelt dan tandenstoker gebruiken. Ik zou zeggen na elke maaltijd en daarna tandenpoetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken wordt een ronde scherpe tandenstoker alleen na de maaltijd gebruikt als je wat tussen je tanden hebt.

De platte tandenstokers gebruik je dagelijks 's avonds voor het tandenpoetsen. Op bijgaande site staat een afbeelding van zo'n tandenstoker en hoe je dit moet doen.

Het nadeel van zo'n tandenstoker is dat je snel het tandvlees beschadigd. Zeker die prikkertjes. Daarmee kan het ook gaan ontsteken.

Je kunt beter flosdraad nemen of zo een als in de afbeelding. In het begin krijg je daar ook wat bloedend tandvlees door, maar eigenlijk alleen op de plekken die al ontstoken zijn. Door dagelijks gebruik van flosdraad of zo'n tandenstoker met een draadje wordt je tandvlees sterker en verdwijnen de ontstekingen. Na een week mag het niet meer bloeden.

Poets na het stoken je tanden en je hebt een heerlijk schoon gebit waarbij alle plak goed verwijderd is. Dat is vooral 's nachts belangrijk. Er zit dan minder slijm in je mond en je kauwt niet, dus bacteriën hebben dan vrij spel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft niet elke dag je tandenstoker te gebruiken. Als er na het eten iets tussen je tanden zit, dan kun je dat gewoon weghalen met een tandenstoker. Het maakt niet uit hoe vaak je dat doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing