Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

werkt paracetamol ook voor je tanden?

ik heb nu echt pijn aan mijn voortanden dankzij mijn beugel. het is plots gekomen, maar niet iets zoals kiespijn. het doet vooral pijn als ik er druk op zet.

zou paracetamol tegen de pijn werken?

Toegevoegd na 16 minuten:
EDIT het was niet nadat ik bij de ortho was geweest, de pijn kwam pas 3 weken daarna... sinds gisteren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Ten eerste kun je geen pijn in je tanden hebben aangezien daar geen zenuwen lopen. De pijn die je voelt komt uit je tandvlees.

Ten tweede werkt paracetamol ook in zo een geval tegen tegen de pijn. Heel simpel uitgelegd verdoofd paracetamol jouw zenuwen en aangezien de pijn impulsen uit het tandvlees via zenuwen reist zal het helpen.

Ik kan je wel zeggen dat het echt minimaal is. Ik had ook een blokjesbeugel en niks hielp tegen de pijn. Bereidt je dus maar voor op fikse pijn de komende dagen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je er toch voor kiest om paracetamol te gaan gebruiken raad ik je aan de bijsluiter zorgvuldig te lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paracetamol werkt in de hersenen tegen pijn, dus het zou zeker moeten helpen.
Maar persoonlijk zo ik hier geen paracetamol voor nemen, ik ken het gevoel omdat ik zelf ook een beugel heb gehad. Het is gewoon even wennen, maar als het te lang pijn blijft doen, of het wordt erger kan je altijd even contact opnemen met je tandarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paracetamol is een pijnstillend / koortsverlagend middel.
Het pakt direct de zenuwbanen aan (die zorgen voor het pijn-gevoel).

Zou in principe dus moeten helpen tegen elke vorm van pijn. Het is het proberen waard!

Heb zelf - tijden terug - ook verschillende beugels gehad. Af en toe wordt ie leuk aangespannen door de ortho, heerlijk gevoel s'avonds..
Paracetamolletje deed z'n werk toen ook wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spoelen met waterstofperoxide! Dat helpt echt ik deed t ook toen ik zon beugel had. Niet doorslikken. Te koop bij de meeste drogisterijen. Molletje helpt ook wel maar dit beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Orthodontisten adviseren altijd paracetamol als je pijn hebt aan je tanden die veroorzaakt wordt door je beugel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing