Hoe kan het dat je als volwassene veel sneller last hebt van slechte adem, dan als wanneer je kind bent, terwijl je je mond volledig reinigt?
Gemiddeld gezien, hebben kinderen veel minder last van een geur uit de mond als volwassenen. Nu vroeg ik mij af, wat hierin het verschil kan zijn, zodat volwassenen hier van kunnen profiteren.
Kan dit te maken hebben met de melktanden of de aanmaak van meer speeksel in de jonge jaren? Of zit er iets anders achter?
Tot nu toe spoel ik met spoelwater en gebruik de hele dag pepermuntjes.
Mijn werktijden varieren vanaf 8.30 tot vanaf 16.00 uur. Voordat ik naar het werk ga neem ik Dextro Energy en een handje TicTac. 's Avonds kook ik voor mezelf en meestal zijn dit de gewone aardappelgerechten, met witte bonen in tomatensaus, rode bieten of spinazie. Hier gebruik ik relatief veel vlees bij. Op donderdag eet ik bij mijn moeder mee en zij kookt gevarieerder dan mij. Op woensdag kook ik standaard pasta (spaghetti) welke flink gekruid is. Na het avondeten snack ik nog wel eens, maar dit is zeker niet dagelijks. Meestal bestaan mijn snacks uit paprika chips, wine gums en/of brood. Ook drink ik 's avonds een paar glazen cola. Ik drink geen alcohol, ik rook niet en hou niet van gefrituurd eten. Ik gebruik vrijwel geen zuivelproducten. De meeste bekende ongezonde producten, zoals alcohol, patat en zoetigheid lust ik niet, dus zal ik ook vermijden. Ongezonde producten die ik regelmatig gebruik zijn chips, winegums en cola. Als ik 's avonds een onfris gevoel in de mond heb, neem ik nog wel eens een stuk brood.
Heel erg bedankt tot nu toe.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.