Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mondwater bij veelvuldig gebruik schadelijk voor je gebit?

Ik poets mijn tanden neer dan 5 x per dag en gebruik na al mijn poetsbeurten ook mondwater. Daarna bij het kaatste poetsen gebruik ik het minstens nog 5 x voor ik ga slapen.kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Poets niet te veel, dit is slecht voor het tandvlees en een teveel aan fluoride kan strepen op de tanden of glazuurdefecten geven. Ook zal je glazuurlaag op den duur verdwijnen als je te vaak poets.

Te veel mondwater heeft ook zijn nadelen,chek bron.

• Veel mondwaters bevatten alcohol. Dit helpt de bacteriën te verminderen, maar het kan ook zorgen voor een minder frisse adem. Dit komt doordat alcohol de binnenkant van de mond uitdroogt, waardoor een minder frisse geur in de mond ontstaat.
• Bij te lang gebruik van mondwater kan het gebeuren dat je een zwarte tong krijgt. Dit wordt tonghaar genoemd. Er vormt zich een zwarte, haarachtige aanslag op de tong. De oorzaak hiervan is gelegen in het feit dat mondwaters ook de gezonde bacteriën in de mond kan doden. Dit tonghaar is niet echt schadelijk, maar hoort er natuurlijk niet. Krijg je dus een zwarte tong als een poosje mondwater hebt gebruikt, stop er dan direct mee.

UIt onderzoek blijkt dat mondwater op basis van alcohol mondkanker kan veroorzaken,,,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing