Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik poets regelmatig, maar mijn tanden worden steeds geler, hoe kan dit?

ik kom van de tandarts af net, en mijn gebit lijkt telkens geler te worden, ik poets wel regelmatig,
nou vraag ik me nog steeds af, hoe kan dit?
mijn tandarts kon hier helaas geen antwoord op geven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik denk dat je glazuur op je tanden kwetsbaarder wordt. Dat komt allerlei oorzaken: leeftijd, eten van je voedsel, zure voedingsstoffen, bestek dat tegen je tanden komt, enz. Je hebt daar wel speciale tandpasta voor, die kan je overal kopen bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan komen van buiten uit doordat je wijn ,thee of koffie drinkt.
Het kan ook van binnenuit komen. Bepaalde medicijnen hebben verkleuring van de tanden tot gevolg. Tetracycline en minocin staan daarom bekend.
Tenslotte door het ouder worden verleuren je tanden ook. Oude mensen hebben vaak ook gelige tanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit kan door verschillende oorzaken komen
caffeine producten . leeftijd
kijk even naar de link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grootste veroorzaker lees ik niet, afgezien van voeding / drank (thee/koffie) is daar de grote boosdoener: ROKEN.

[in vroeger tijden pruimde men tabak, hele bruine gebitten waren het resultaat, vies gezicht. Tegenwoordig zie je het nog steeds, maar iets minder extreem, dat wel]

Door roken krijg je een echt geel en later zelfs bruinig gebit. Het helpt wel een beetje als je goed poetst maar je kunt het niet tegen houden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing