Kan er een klein hoekje afgebroken kroon (mogelijk) weer gerepareerd worden? Of is er altijd een volledig nieuwe kroon nodig?
(De vraag die hierover al eerder is gesteld, ging over een geheel afgebroken kroon waar ook het tandbeen mee afgebroken was. Dat hier niks van houvast meer was om de afgebroken kroon op te verlijmen is dan logisch.)
In dit geval is een klein hoekje kroon afgebroken en wat er van de kies over was, is nog helemaal intact. Het grootste gedeelte van de kroon zit ook nog keurig op zijn plaats.
Voor wie hier wellicht iets duidelijker info door kan geven:
Het gaat om die kiesknobbel aan de binnenzijde van de tweede valse kies in de bovenkaak.
N.B.: Er staat 'mogelijk' in mijn vraag, omdat het wellicht wel eens gebeurd, maar dat dit natuurlijk geen garantie is dat het in dit geval ook het geval zou zijn. Ik zou slechts graag willen weten of het wel eens gebeurd dat een kroon niet vervangen wordt na afbreken, maar dat dit gerepareerd wordt.
Het lijkt me een stuk goedkoper en vervangen kan toch altijd nog? Of zijn er nadelen die ik over het hoofd zie?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.