Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Woensdag ochtend zijn 2 verstands kiezen getrokken, kan ik vanavond roken?

ze raden aan 5 dagen niet roken, van andere mensen hoor ik dat ze alleen de eerste dag niks mochten en ik neem aan dat dat ruim genomen is. Kan het erg veel kwaad als vanavond 1 of 2 sigaretten rook? En mag je alcohol drinken met amoxicilline, in de bijsluiter staat er niks over?

Toegevoegd na 23 minuten:
overigens heb ik geen pijnklachten meer.

Toegevoegd na 24 minuten:
vandaar ook deze vraag, als ik nog wel klachten had natuurlijk niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Ik zou het advies gewoon opvolgen, want als het gaat ontsteken ben je heel erg ver van huis. Dat is namelijk heel pijnlijk en eten wordt dan een ramp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gewoon gerookt na de ingreep.{Is me ook niks van gezegd}
Wat betreft alcohol en medicijnen zou ik voorzichtig zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol is een bloedverdunner, daar moet je mee uitkijken ja.
Mij is ook niks gezegt dat ik niet mocht roken na het trekken van mijn verstandskiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel dus vanwege de wond in je mond, moet je al uitkijken met alcohol, het ontsmet wel, maar is ook een bloedverdunner, en kan daardoor de wond weer open gaan en bloeden, en als er ook nog medicijnen bij komen, dan zou ik het al helemaal niet doen.
Ik heb nooit antibiotica gekregen als er een verstandskies uit getrokken was, en er zijn er al 3 uit bij mij, en niet allemaal tegelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier hetzelfde,mij is toendertijd ook niets verteld dus ik heb ook gerookt,maar ik zal het haar niet aanraden omdat ik toevallig zelf toen wel heb gerookt.
Je kunt rustig roken, je merkt snel genoeg of er genoeg tijd voorbij is. Als je misselijk wordt dan ben je te snel. Drinken op amoxicilline zou ik niet doen, gaat fout
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowel roken ALS alcohol zijn slecht voor de antibiotica

Van roken schijnt je maag extra zuur te worden en daardoor is er minder antibiotica beschikbaar

over drinken spreken de berichten elkaar nogal tegen, OVERMATIG drinken schijnt slecht te zijn voor het genezen van ontstekingen dus dat zou de indruk wekken dat een enkel glaasje wel kan (heb ik zelf ook wel gedaan)

En als je de link ziet, gaat over een andere kwaal maar WEL het effect van roken op de werkzaamheid van amoxi dan denk ik zelf dat 1-2 sigaretten best kunnen (maar ik ben geen arts)
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Roken en overmatig gebruik van alcohol vertragen de wondgenezing, u dient beide enkele dagen te staken.
Dus ja, je kan nu roken.

Amoxicilline en alcohol: Bij dit middel zijn hiervoor geen beperkingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het even laten, een ontsteking aan de wond zit in een klein hoekje, en medicatie met alcohol is nooit een goede combinatie, ik zou je in de naam van je lichaam even inhouden en niet roken noch drinken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ooit een verstandskies getrokken bij de tandarts:
Deze zei niks.
De genezing duurde echt weken.
De wond ging gewoon niet goed dicht.

Later ook 2 bij kaakchirurg:
Toen mocht ik 2 dagen niet roken en na een paar dagen was de wond perfect dicht.

Dus maak zelf je keuze.
Doordat je aan een zuig, trek je lucht mee naar binnen en dan trek je de wond weer open.

Toegevoegd na 1 minuut:
Alcohol drinken zou ik ook even laten, want dat verdunt het bloed en vertraagd dan de genezing.
Hoe het zit qua medicijnen kun je in de bijsluiter lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding