Hoelang moet ik zo rondlopen?
Ik ben 15 jaar. en helaas op me 7e op me voortand (de rechter vanuit mijn opzicht) gevallen, waardoor het rechter onderhoekje afbrak. de tandarts toen, wou dit niet plakken, na uren gezeur heeft hij het gedaan, zonder schoon te maken. vorig jaar, toen ik 14 was. heb ik 2 wortelkanaalbehandelingen gehad in beide voortanden. 6 maanden later is deze inwendig gebroken (rechter voortand in mijn opzicht). Gelukkig heeft de paradontologist deze kunnen plakken. en 6 weken geleden is hij weer inwendig afdebroken, op een andere plaats. helaas zodanig dat hij tijdelijk gespalkt moest worden (omdat het 23:00 was). de volgende dag ben ik (met spoed) naar de tandarts gegaan. Deze heeft de spalk era gehaald, en de tand meegetrokken (zo hoorde het te gaan). Alleen het rechter helft onderkant bleef staan. (25% van me tand dus) Nu heeft hij een spul gemaakt en daarmee aan me 25% tand geplakt en daarmee een neptand van gemaakt. hij wist niet hoelang het zou blijven zitten. Ben nu 3 weken veder, nergens last van. Mag er niet mee kauwen/afhappen van de tandarts. (als hij eruit zou vallen is de kans groot dat hij opnieuw gerepareert kan worden.)
Me vraag: hoelang moet ik hiermee rondlopen, en wat als hij er bijv, volgende week voledig uitvalt. wat zijn dan de opties?
Lang en triest verhaal. was moeilijke periode('s) toen. graag reacties en/of ervaring.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.