Ik moet morgen voor het eerst in mijn leven een wortelkanaalbehandeling ondergaan en ik zie er erg tegenop (zie uitleg)
Ik moet een uur stil liggen en ik heb al wat moeite met normaal ademen omdat ik hyperventilatie heb. En daarnaast weet ik niet wat ik kan verwachten. Ik word wel goed verdoofd, maar ga ik nog wat van de behandeling voelen? En is de napijn heel erg?
Toegevoegd na 20 uur:
Hoi allemaal, het is geen wortelkanaal behandeling geworden. De tandarts, de beste man heeft me eerst gigantisch verdoofd, om vervolgens de kies open te boren. Daarna zette hij een intens triest gezicht op, deed zijn kapje af en zei kurkdroog (waardoor ik bijna een rolberoerte kreeg): ik heb slecht nieuws, Anne. Ik mag niet knutselen, je kies is nog te goed. En ik had me er nog wel op verheugd. Nou ja boren dan maar, dat is ook leuk. Pak van mijn hart, want ook al hebben jullie antwoorden mij gerustgesteld, het was toch een beetje spannend. En de tandarts? Die heeft de volle laag van mij gekregen (maar ik ken hem dan ook al mijn hele leven :-p). Dank jullie wel, ik kan geen beste antwoord kiezen want ze zijn allemaal even waardevol!
Voor pijn hoef je niet bang te zijn want ze verdoven het goed en doden de zenuw
Achteraf valt het vaak mee Ik hoop voor jou dat het onder het behandelen ook meevalt! Heel veel sterkte!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.