Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad als je je plaatje er vaak uit haalt?

Ik heb sinds vandaag een plaatje in m'n mond, kan het kwaad als ik die er bij het eten uithaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Gebit
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee, dat kan geen kwaad. Je moet er duidelijk nog aan wennen. Maar kan je eten zonder plaatje?
Toch moet je het niet te vaak uit je mond halen, omdat het wennen anders moeilijker gaat.
Heus, over een paar dagen weet je niet beter!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ter aanvulling: NA het eten is het wel goed om het er even uit te halen om het schoon te maken. Achter een plaatje blijven altijd wat etensresten zitten en die kun je er beter even afspoelen of poetsen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, die moet er zelfs uit.
Anders kan je amper eten en komt het tussen je beugel je gehemelte en dat lijkt mij niet lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik moest die er met eten gewoon inhouden!
maar wel na het eten goed poetsen!
vraag maar aan je ortho of tandarts of dat mag, maar volgens mij niet!
het is altijd ff wennen maar als je eenmaal gewent bent, merk je het niet meer ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon eruit halen, maar daarna er gelijk weer in stoppen hoor =)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn broer deed dat ook. Tot het moment dat hij na een etentje zijn plaatje mistte... Was weg. Met de restjes?
Dus weer voor een nieuw plaatje naar de tandarts. Met een nieuwe rekening...

Probeer je aan te wennen met het plaatje in, te eten. Het plaatje hoort vanaf nu immers bij jouw gebit.
En doe je het 's nachts uit, hou een vaste plek voor het doosje/bakje waarin je het legt. Bijvoorbeeld naast je beker en je tandpasta.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met plaatje? Een tandprothese of een orthodontische retainer? Een retainer moet je uitnemen, maar een tandprothese dien je in te houden tijdens het eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing