Hoelang duurt het voor een verdoving van de tandarts echt helemaal is uitgewerkt ?
Ik ben mijn hele leven gewend dat eenvoudige ingrepen aan het gebit zoals een gaatje boren of tandsteen verwijderen eigenlijk altijd gebeuren zonder verdoving, en heb ook nooit iets ergers gehad, dus hoewel niet onverdeeld aangenaam, vond ik het altijd wel te doen.
Nu heb ik echter een Duitse tandarts, en die wil zo ongeveer overal een verdoving voor geven. Dus ik dacht vanmorgen voor een uitgebreide tandsteenbehandeling (dieptereiniging, schoonmaken tandwortels-alleen bovenkaak, de onderkaak komt vrijdag) en twee gaten vullen het maar eens te moeten doen.
Dat was vanmorgen tegen elven. Inmiddels is het bijna zes uur, en hoewel het gevoel wel weer terug is en ik weer gewoon kan praten, eten, roken en drinken is het hele gebied dat verdoofd is geweest behoorlijk gevoelig, En niet eens het gebit, maar vooral de lippen, de wangen, de bovenkaak, de jukbeenderen, tot de oren aan toe.
Is dat napijn (wat ik zonder verdoving nooit gevoeld heb) of is het een effect van de verdoving zelf, en zo ja, hoe lang duurt het ongeveer voor het niet meer zo gevoelig is ?
(Ik heb iets van 7 of 9 kleine prikjes gehad)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.