Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zenuw beschadiging door wondjes in wang (door beugel) ??

ik heb een beugel en elke keer als ik wakker word, lijkt het wel of mijn wang geplakt is aan mijn beugel en heb een scheur of wondjes in mijn wang rechts en links, wat pijn doet. Door de beugel.

Omdat je wang beschadigd ofzo word Kunnen je zenuwen beschadigd worden? Of dat je niks meer kan voelen?

graag hulp of moet ik naar de dokter?

was/wax helpt niet want die slik ik per ongeluk door (als ik bv opeens ga eten dat ik het vergeet uit te halen)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Gebit
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Doe dan eens was in voor 's nachts, veel meer oplossingen zijn er niet; je wang moet zich herstellen. Als je slotjes telkens tegen je wondjes aankomen gaat het niet gauw dicht. Als je de was even onder warm water houdt, kun je het makkelijk een vorm geven en op de slotjes plaatsen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zou wel kunnen dat er zenuwen zijn beschadigd, maar dat herstelt zich weer als je het even met rust laat (dus nietg dat het open wordt gehaald door je slotjes).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf ook een beugel gehad, op een gegeven moment had ik er geen last meer van. Ik weet niet precies hoe maar het ging bijna vanzelf. Nu de beugel eruit is, is mijn wang genezen en heb ik er niets aan over gehouden. Je kan het nog altijd navragen bij de Orthodontist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing