Is dit een fout van de tandarts of gewoon pech? Wie betaald de rekening? (zie uitleg)
Het is me al diverse keren overkomen... ik ga naar de tandarts met flinke pijnklachten. Hij/zij doet een wortelkanaalbehandeling. Enkele dagen later is de pijn weer terug en moet ik dus opnieuw naar de tandarts. De ene keer had ze een vierde kanaaltje niet gezien (komt bijna nooit voor) de andere keer had hij de kanaalpuntjes niet goed schoongemaakt (diepe wortels) en weer een andere keer waren er nog stukjes achtergebleven. Iedere wortelkanaalbehandeling moet ik terug. (keer of 6 nu gebeurd)
Het zijn overigens diverse tandartsen uit diverse praktijken geweest, dus niet aan één persoon te wijten.
Maar nu mijn probleem: ik kan iedere keer blijven betalen voor die tweede of derde keer terug. Gisteren een wortelkanaal gehad, vandaag moet ik terug ivm erge pijnklachten. Gisteren een rekening van 80 euro gehad... vandaag weer.
Is dit niet gewoon de fout van de tandarts steeds? Hij of zij moet toch zorgen voor een juiste behandeling?
Of is het gewoon mijn pech dat ik steeds terug moet?
Weet iemand hoe dat rechtsmatig gezien zit? Kan ik mijn tandarts op die momenten verantwoordelijk stellen voor een niet juist uitgevoerde behandeling? En er zo voor zorgen dat ik niet steeds de rekening hoef te betalen?
heb ook eens meegemaakt dat hij met het trekken van een kies losschoot met zijn tang... knal... een andere kies kapot. Kon toch mooi betalen voor de wortelkanaal die toen nodig was voor die andere kies.... heb steeds die pech :(
Ik heb ook veel ellende op dit vlak gehad, maar de vervolgbehandelingen werden niet berekend.
Bij trekken is er altijd een kans, dat een andere kies geraakt wordt.... maar die wortelkanaalbehandeling had ik echt niet betaald! Dat is weldegelijk een "gevalletje nazorg" en komt voor de rekening van de veroorzaker.
Ik raad je ook aan een tandarts te zoeken die geen geldwolf is ;-)
Succes!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.