Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn verstandskies links onder is 10 dec eruit gehaald. Nu is nog steeds de wond het zelfde en is dopen, eten gaat erinzitten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
846

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Terug naar de tandarts, want die wond zou al dicht moeten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is heeft je tandarts je verteld dat je na elk eten of anders drinken dan water je moet spoelen met water! Hoe meer je spoelt hoe schoner de wond blijft en des te sneller kan het genezen. Als er nu eten in het wondje zit, dan zit dat er ws al langer in, dan kan je het beste terug gaan en dan kan de tandarts je de boel weer schoonmaken... Beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooraleer alles volledig genezen is kan tot 6maanden duren. Maar de wond zou toch al na een maandje bijna dicht moeten zijn. Zeker teruggaan naar de tandarts om alles schoon te laten maken zodat het mooi kan genezen. Als je rookt kan het wel langer duren vooraleer de wond helemaal dicht is, maar ook dan: terug naar de tandarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verstandkiezen zijn niet zomaar kiezen (daarom doet de tandarts het verwijderen ervan ook niet)

van binnenuit moet het genezen. het kaakbeen (bot waar je kies in zat) moet dichtgroeien. het tandvlees moet het gaatje opvullen.

als het open is in de zin van..... rauw en bloedend zou ik even terug gaan als ik jou was.
als het open is in de zin van... er zit een ruimte waar mijn kies zat komt het vanzelf goed.

na het eten wel even spoelen (waterstofperoxide, mondwater, of ander middeltje)

gelukkig geneest de mond snel, maar het helemaal dichtgroeien kan even in beslag nemen (het kaakbeen en tandvlees dus)

good luck!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding