Waar komt de vieze smaak vandaan?
Ik heb heel af en toe met periodes, tot nu toe duren die meestal een week of 2, last van een vieze smaak achter in mijn keel en mijn tong smaakt vies.
Ik werk zelf bij de tandarts, mijn mondhygiene is supergoed, nooit gaatjes, schone tong want die poets ik ook en ik zie het zelf ook dat het perfect is.
Vandaag heb ik een tandarts laten kijken die heeft ook de pockets gemeten en alles is in orde, ze zei zelfs dat ik normaal uit mijn mond ruik.
Ik begrijp het niet. Vorige week had ik dit nog niet, het is iets van deze week. Ik proef het achter in mijn keel op het moment dat ik slik en ik proef het door mijn eten en drinken heen. Ook s'ochtends als ik wakker word. Nee, geen ochtendgeur, maar precies die scherpe doordringende smaak als die ik de hele dag heb, zelfs al ik tanden gepoetst heb of kauwgum, ik proef het elke keer als ik slik en door mijn neus uit adem dus het moment waarop je smaak proeft.
Weet iemand wat dit kan zijn, is het misschien ook mogelijk dat het een soort van lichte verkoudheid is waarvan ik voor de rest niet veel last heb, maar die toch aanwezig kan zijn?
Toegevoegd na 21 minuten:
Ik kan de smaak moeilijk omschrijven, maar t lijkt nog het meest op een bittere smaak.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.